Jesteś tutaj    /   Kluby Czytających Rodzin    /   Scenariusze spotkań klubowych - propozycje    /   Tłusty Czwartek    Drukuj
POLECAMY

 

Nowości

Przewodnika po Dobrych Książkach
 

Tomasz Samojlik/ Adam Wajrak

Las nieumarły


Clementine Beauvais

   Pasztety do boju


 

Grzegorz Kasdepke

Bodzio i pulpet


Tłusty Czwartek

1.     Zabawa powitalna „ Pączek” ( na zasadach zabawy w balonika)

„ Mój pączusiu, mój słodziutki,

        Rośnij duży, okrąglutki.

        Pączek urósł, że aż strach,

        Więc go zjedli no i bach!"

2.     Czytanie z podziałem na role przez Rodziców tekstu M. Kownackiej  „ Pączki i faworki u babci Honorki” ( rodzice mogą zostać przebrani za postacie występujące w opowiadaniu).

3.     Wspólna rozmowa na temat zwyczajów związanych z Tłustym Czwartkiem.

4.     „ Rodzinny pączkowy tor przeszkód”-

·       zjadanie pączka zawieszonego na nitce  bez pomocy rąk ( rodzic trzyma zawieszonego na nitce pączka, dziecko ma ręce z tyłu i bez pomocy rąk zjada pączka  na zasadzie kto pierwszy)

·       karmienie z zawiązanymi oczami pączkiem przez dziecko swojego rodzica ( dziecko i rodzic mają zawiązane chustką oczy; na słowo start dziecko karmi rodzica pączkiem. Wygrywa ten kto pierwszy zje paczka)

·       układanie na czas obrazka pączka pociętego na części

·       układnie rymowanek o pączkach przez dzieci i rodziców; kolorowanie obrazka pączka, zapisanie przez rodzica pod obrazkiem wymyślonej rymowanki, prezentacja rymowanek ( kartki z rymowankami można zawiesić na tablicy tak by były widoczne lub złączyć je w jedna książeczkę)

5.     Słodki poczęstunek z niespodzianką ( na zakończenie wszyscy zasiadają do stołu i częstują się pączkami i herbatą. Wśród pączków jest kilka ( ilość według własnego uznania), które w środku mają migdał. Osoby, które znajdą w pączku migdał otrzymują niespodziankę – nagrodę ( np. książkę)

6.     Pożegnanie.

    

Dorota Klimczak – Przewodnicząca KCR „ Z nami warto ”

 

 

 

Polecamy

 

 

 

Program RodzinneCzytanie.pl dofinansowano
ze środków
Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego


 

Czytam mojemu dziecku
Najważniejsze powody, dla których czytam mojemu dziecku to: (można wybrać trzy odpowiedzi)





 

 

Projekt zrealizowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Projekt graficzny strony: Anita Głowińska; wykonanie: InforpolNET